تابلو کامپوزیت

تابلو کامپوزیت

مجموعه تابلو سینار در بابل تمامی تابلوهای حروف برجسته را طراحی می کند و بهترین شکل ساخت آن را انجام می دهد . که یکی از آنهغا تابلو کامپوزیت می باشد . تابلو کامپوزیت امروزه به عنوان تبلیغات مدرن ، بسیار مورد استفاده قرار گرفته و یکی از رایج ترین روش‌های ساخت تابلوهای تبلیغاتی است . کامپوزیت در لغت به معنای مخلوط مرکب می‌باشد و به صورت ترکیبی از ورق ­های آماده بوده که از جنس پلی اتیلن و آلومینیوم ساخته شده است . دو ورق آلومینیوم در دو طرف پلی اتیلن قرار گرفته و ورق‌های کامپوزیت ساخته می‌شود . همچنین از مواد دیگری مانند چسب ، لایه چسب عایق ، لایه رنگ PVDF ، لایه رنگ پلی استر و پوشش مناسب از جنس نایلون نیز استفاده می‌شود .

 

 

کاربرد تابلوهای کامپوزیت :

در صنعت خودروسازی ، ساختمان سازی ، هواپیما و دیگر صنایع ، از این متریال بسیار استفاده می‌شود .  شغل و صنعت دیگری که ورق‌های کامپوزیت در آن بسیار کاربرد دارد ، حرفه تابلو سازی است . در صنعت تابلو سازی ، این ورق ها بیشتر به جهت نماسازی سردر مکانهای تجاری استفاده می‌شوند که در اصطلاح به آن تابلو کامپوزیت می گویند .

در واقع برای تعریف اصولی و دقیق از کاربرد آن در ساخت تابلو ، می توان گفت که کامپوزیت برای نصب تابلوهای تبلیغاتی ، به عنوان یک نمای زیر کار بوده و تکمیل کننده تابلو با هر زمینه دلخواهی می‌باشد . بدنه تابلوی کامپوزیت ، از ورقهای کامپوزیت ساخته شده و با استفاده از انواع حروف برجسته ، پیام­های تبلیغاتی روی تابلو درج می‌شود .

ساخت تابلوی کامپوزیت برای اولین بار به سال 1969 برمی‌گردد که توسط کشور آلمان بهره برداری شد . امروزه یکی از زیباترین و بروزترین تابلوهای تبلیغاتی که برای زیباسازی نما هم استفاده می‌شود ، تابلو کامپوزیت است که برای نماهای ساختمان ، تابلو سردر مغازه ­ها و جایگاه های سوخت بسیار کاربرد دارد .

مزیت تابلو کامپوزیت : 

این تابلوها دارای آلیاژ مقاوم ، سبک و بادوام بوده و بستر مناسبی برای نصب انواع حروف برجسته می‌باشند . همچنین قابل پیاده سازی در رنگ‌های دلخواه و متفاوت هستند . این تابلو در مقابل اشعه ماورا بنفش و شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم بوده و دارای خاصیت پاکسازی خودکار در برابر آلودگیهای محیط و گرد و غبار است . به همین علت دائما زیبا و براق جلوه می‌کند و کثیف نمی‌شود . ورق­های کامپوزیت را می‌توان خیلی راحت به شکل و فرم دلخواه تبدیل کرد . این تابلو قابل شست و شو ، ضد زنگ ، ضد حریق و عایق حرارت می‌باشد .

تابلو کامپوزیت در اقصی نقاط جهان در دسترس بوده و هزینه نصب و اجرای آن نسبت به متریال­های دیگر ، کمتر است . به این علت که ورق­های کامپوزیت به صورت آماده هستند ، مدت زمان نصب و اجرا این تابلو بسیار کمتر از سایر تابلوها می ­باشد .

با توجه به رنگ مورد نظر و ضخامت ورق ­ها ، قیمت این تابلوها متفاوت بوده و ورق‌های ضخیم­ تر ، از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار هستند ؛ در نتیجه قیمت ورقهای کامپوزیت ضخیم از ورق‌های کامپوزیت نازک بیشتر می‌باشد .

ساخت تابلوی کامپوزیت با استفاده از حروف برجسته : 

با استفاده از متریال کامپوزیت ، زمینه حروف این نوع تابلو ساخته می‌شود و نوع حروف به کار رفته ، شامل حروف برجسته چلنیوم ، حروف برجسته پلاستیکی ، حروف برجسته فلزی ، حروف برجسته استیل و سایر حروف برجسته است . طراحی تابلو کامپوزیت معمولا ساده یا ترکیبی از چند رنگ مختلف و یا ترکیبی از دو یا سه متریال مختلف می‌باشد .

مارک های موجود در ایران :

تی ال باند TLBOND- آلوتک ALUTEK -طلوع باند TOLOOBOND

سیگما باند SEGMABOND – آلکواستون  ALCOSTON – پرمیوم باند  PREMIUMBOND

آلکوباند ALCOBOBD – آلومکس  ALUMAX – شاین باندSHAINBOND

گلکسی باندGALAXYBOND – سوپرباند SUPERBOND – آلپولیک ALPOLIC

آلوتایل ALUTILE  – آلوباند ALUBOND  – آلکوبست  ALCOWEST

کوپکو COPCO – آلکونام  ALUCONAM – اس ام پی باند S.M.P BOND

 

و در نهایت مجموعه سینار در شهرستان بابل یک شرکت برتر در حوزه تابلو سازی و تبلیغاتی است که با افتخار به ارائه خدمات بی نظیر در زمینه تولید و طراحی تابلوهای تبلیغاتی می پردازد . ماه با بیش از ده سال سابقه و تجربه در این صنعت ، به عنوان یک نماینده برجسته در مازندران و در این عرصه شناخته می شویم . 

آدرس ایمیل ما : mostafarezazadeh.sinar@gmail.com

شماره تماس ما : 09120625949

و آدرس مکان ما : بابل ، کمربندی شرقی گلستان 2 ، مجتمع تابلو سازی سینار