مراحل ساخت تابلو چنلیوم

مراحل ساخت تابلو چنلیوم

مراحل ساخت تابلو چنلیوم  در شمال ( مازندران )

مراحل ساخت تابلو چلنیوم

 

 

 مراحل ساخت تابلو چلنیوم به روش دستی

اولین روش تابلوسازی به صورت دستی است . در روش دستی نیاز به یک قیچی دستی مخصوص است و باید از ابزار نیز استفاده شود تا برش به خوبی صورت بگیرد . نیاز است که مراحل خمکاری و قوس و شیار دهی حروف به درستی دنبال شود و البته که این روش به نسبت روش ماشینی از دقت متفاوتی برخوردار است . ساخت تابلو چنلیوم اغلب به صورت ماشینی صورت می گیرد و هم دقت بالاتری دارد و در نهایت ظرافت آن نیز بهتر است .

 

 

مراحل ساخت تابلو چلنیوم به روش ماشینی

تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است و این موضوع سبب شده تا کارها با سرعت بیشتری پیش برود . ساخت تابلو چلنیوم به صورت ماشینی نیز از دیگر مواردی است که باید به دقت بررسی شود . در سال های اخیر دستگاه های حروف ساز و همینطور دستگاه های مخصوص برش و سی ان سی کمی پیشرفته تر از قبل عمل کرده اند . همینطور دستگاه آبکاری فانتاکروم نیز اجرا شده است و امکان ساخت حروف برجسته به واسطه دستگاه ها فراهم شده است . برش ها به دقت با دستگاه صورت می گیرد و این کار سبب می شود که روند برش کاری با سرعت بیشتری به نسبت قبل دنبال شود . همینطور لبه های موج دار نیز از بین می رود و این پروسه به صورت روتین سبب تولید مجموعه ای جذاب و کارپسند خواهد شد .

 

گام به گام ساخت تابلو چلنیوم در مازندران 

مرحله اول : در مرحله اول از ساخت تابلو چنلیوم نیاز است که محل نصب تابلوی تبلیغاتی بررسی شود . به این ترتیب تابلوساز به محل نصب مراجعه می کند تا ارتفاع و طول و عرض و تابلو اندازه گیری شود و نقاط کور و دشوار نصب مشخص شود . زاویه دید در محل بررسی می شود و مشخص می شود که بهترین فاصله نصب تابلو به چه صورت است .

مرحله دوم : در گام دوم از ساخت تابلو چلنیوم نیاز است که از نرم افزارهای طراحی کرل و اتوکد و همینطور فتوشاپ استفاده شود تا رویکرد طراحی تابلو مشخص شود . همینطور اندازه حروف و فونت حروف نیز بسیار هم است . حروف ها از نظر ضخامت بررسی می شوند و سایر تنظیمات مورد نیاز اعلام و اعمال می شود .

مرحله سوم : موقعیت سوم مربوط به قیمت ساخت تابلو چلنیوم  در تابلو سازی است که به واسطه نرم افزار برآورد می شود . در این راستا طرح ترسیم شده به سفارش دهنده اعلام می شود و اگر ایراد یا تغییری نیاز است بررسی می شود . پایه پیشنهادات جدیدی باید وارد طرح شود که اهمیت زیادی دارد و در صورتی که پروسه توافق به سرعت طی شد ، ساخت ساخت تابلو چنلیوم آغاز می شود .

مرحله چهارم : نیاز است که حروف طراحی شده به واسطه دستگاه برش لیزری ، برش داده شود و پس از ان لبه چنلیوم به واسطه چسب مخصوص دور تا دور پلکسی چسبانده شود . این مرحله اهمیت زیادی دارد و باید به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد .

مرحله پنجم : پنجمین مرحله از ساخت تابلو چلنیوم مربوط به نورپردازی حروف است که به واسطه لامپ های اس ام دی صورت می گیرد.  نورپردازی باید دقیق و قابل قبول اجرا شود در غیر این صورت مشکل ساز می شود .

حال نوبت به نصب حروف روی زیر ساز است . حروف ها از جنس ورزش های کامپوزیت ، چوب ترموود و شیشه و سنگ و دیگر متریال های مورد سفارش مشتری هستند که طبق طراحی اولیه صورت می گیرد . در مرحله بعدی تابلوی ساخته شده به محل برده شده و در محل مناسب خود نصب می شود و همه سیم ها و ابزارهای اضافی که به پشت کار منتقل شده اند ، دسته بندی می شوند . در نهایت نوبت به روشن کردن تابلو بوده و باید خطاهای احتمالی رفع شود . این کارها باید در دو مرحله صورت بگیرد و آزمون و تست دقیق دنبال شود . 

اجزای تابلو چنلیوم

تابلوهای چنلیوم دارای اجزای مختلفی هستند . لبه چنلیوم یکی از اجزای مهم محسوب می شود . عمقی که برای هر لبه در نظر گرفته م شود معمولاً 7 ، 9 ، 11 سانتی متر است . در صورتی که از نوار اسفنجی استفاده شود سبب می شود که از ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف برجسته جلوگیری صورت بگیرد و در نهایت مانع نفوذ آب به مدار تابلو چلنیوم می شود و سبب سوختن آن می شود . گزینه بعدی طلق پلکسی است . طلق پلکسی برای پخش نور گزینه مهمی است و سبب می شود که پخش نور به صورت یکدست و شفاف صورت بگیرد . استفاده از طلق پلکسی موقعیت تابلو را دقیق تر اجرا می کند. پلکی ها انواع مختلفی دارند . لامپ اس ام دی مربوط به قسمت داخل حروف برجسته هستند و هرچه کیفیت بیشتری داشته باشند سبب می شود که شدت نور و طول عمر بهتری را شامل شوند . تابلو چلنیوم به دو صورت با نور وبدون نورعرضه می شود .

ورق های پی وی سی بهترین ورق هایی هستند که به عنوان زیر ساز استفاده می شود و برای چسباندن اس ام دی به عنوان زمینه گزینه خوبی هستند . ترانس یا منبع تغذیه در اجرا و ساخت تابلو چنلیوم بسیار مهم است و وظیفه این منبع تبدیل برق شهری به 12 ولت است . نصب تابلو مغازه باید بر اساس موقعیت که دارد ارزیابی شود . روند تابلو سازی بسیار مهم است و البته که متریال به کار رفته بسیار مهم است .

در تابلو سازی سینار در مازندران نصب تابلو چنلیوم به شکلی است که در ابتدا ورق پی وی سی بر روی زمینه تابلو مغازه پیچ می شود و از سیم های لامپ اس ام دی استفاده می شود و منبع تغذیه نیز جاگذاری می شود . نیاز است که سیم ها با هم متصل شوند و از جلوی تابلو نیز رد شوند . موقعیت این سیم ها متفاوت از سایر بخش ها است و باید توسط تابلو ساز به دقت اجرا شود . حروف های چلنیوم نیز روی ورق پی وی سی نصب می شوند . معمولاً محل قرارگیری منبع تغذیه پشت تابلو است . البته که اجرای این تابلوها برای برخی از مکان ها کمی دشوار است و نیاز است که اندازه گیری مجدد نیز صورت بگیرد . تابلو مغازه چنلیوم در ابعاد مختلفی اجرا و نصب می شود .

و در نهایت مجموعه سینار در شهرستان بابل یک شرکت برتر در حوزه تابلو سازی و تبلیغاتی است که با افتخار به ارائه خدمات بی نظیر در زمینه تولید و طراحی تابلوهای تبلیغاتی می پردازد . ماه با بیش از ده سال سابقه و تجربه در این صنعت ، به عنوان یک نماینده برجسته در مازندران و در این عرصه شناخته می شویم . 

آدرس ایمیل ما : mostafarezazadeh.sinar@gmail.com

شماره تماس ما : 09120625949

و آدرس مکان ما : بابل ، کمربندی شرقی گلستان 2 ، مجتمع تابلو سازی سینار