نحوه نصب تابلو چنلیوم

نحوه نصب تابلو چنلیوم

طریقه نصب حروف چنلیوم

 

چگونگی طریقه نصب حروف چنلیوم

طریقه نصب حروف چنلیوم در تابلوسازی سینار در بابل برای خود دارای چند مرحله می باشد نخست یک پلات در اندازه واقعی از متن حروف چلنیوم مطابق با طرح اولیه آماده خواهیم کرد . و آن را در جای موردنظر نصب خواهیم کرد بعد پی وی سی چنلیوم را روی طرح می گذاریم و از طریق پیچ در جای خود محکم می نماییم . و پس از پایان نصب پی وی سی سیم لامپ های اس ام دی را به وسیله سوراخ نمودن محل های لازم به پشت کار انتقال خواهند داد و تقسیم جریان انجام خواهد شد . تمامی این مراحل نیاز به دقت و سلیقه خاصی دارد تا در آخر کار تابلوی چنلیوم درست از آب در بیاید لازم به ذکر است که لامپ های اس ام دی مثبت و منفی خواهند داشت . و بایستی همه سیم های مثبت با یکدیگر و سیم های منفی با هم سری شوند و در آخر بعد از تست روشنایی لازم است چنلیوم حروف بر روی پی وی سی گذاشته شود و با پیچ های کوچک به هم وصل گردد .

طریقه نصب حروف چنلیوم

تابلو چنلیوم چگونه به وجود آمد ؟

یک شرکت اسپانیایی با عنوان mci در حوالی سال 2000 میلادی دست به تولید و ساخت متریال جدیدی با عنوان چنلیوم که پیش از آن وجود خارجی نداشته بود زد . در طریقه نصب تابلو چنلیوم به علت اینکه این ماده دارای انعطاف لازم در صنایع گوناگون مانند صنعت تابلوسازی بود بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است . با به وجود آمدن چنلیوم تابلوهای تبلیغاتی موجب تغییرات مثبت گردید و تابلوهای تبلیغاتی از روح و جان تازه ای برخوردار شدند .

به دلیل استقبال وسیعی که از تابلو چنلیوم در تابلوسازی شده است کمپانی های دیگر هم تشویق به تولید این ماده جدید شدند ، به طوری که در این چند سال شاهد تولیدات برندهای مختلف از این ماده می باشیم . 

طریقه نصب تابلو چنلیوم

در طریقه نصب چنلیوم ابتدا یک تعریفی از متریال این ماده خواهیم داشت ، متریال چنلیوم ترکیبی از آلیاژ آلومینیوم با سایر فلزات نرم خواهد بود . در حقیقت چنلیوم از فرآورده های فلز آلومینیوم بوده است و به خاطر بالا بودن انعطاف پذیری این ماده جدید در تولید حروف برجسته به کار برده می شود .

حروف برجسته خود از سه بخش اصلی تشکیل می شود : بخش رویه که اغلب از جنس پلکسی گلس خواهد بود ، بخش زیرین که معمولا از جنس پی وی سی بوده است ، قسمت لبه که دور بخش رویه پیچیده شده است و این طبیعی می باشد که متریالی که لازم است دور پلکسی پیچیده گردد باید انعطاف پذیر باشد و چنلیوم این ویژگی از خود به خوبی نشان خواهد داد و کم کم این متریال جدید در تابلوسازی رایج شد . در تابلوسازی سینار تمام مراجلی نصب تابلو چنلیوم با گروه حرفه ای در مازندران انجام می گیرد و شما می توانید به بزرگترین تابلوسازی که در شهر بابل واقع است با ساخت عالی و قیمت مناسب در تابلو سازی سینار اقدام به ثبت سفارش نمایید . 

 

چگونگی نصب حروف چنلیوم

در طریقه نصب حروف چنلیوم معمولاً انواع حروف برجسته نوعی زیرسازی خواهند داشت که اغلب از جنس پی وی سی خواهد بود . جهت شروع لازم است یک پلات در اندازه واقعی مثل طرح خود داشته باشیم که جنس آن کاغذی  می باشد . 

در مرحله اول پلات را در محل نصب با یک چسب کاغذی یا هر نوع چسب دیگری ثابت خواهیم کرد . بعد زیرسازی را تک به تک روی زمینه کار گذاشته و آن را به زمینه پیچ خواهیم کرد . توجه داشته باشید که پیچ ها را روی زمینه محکم نچسبانید تا توانایی داشته باشیم پیش از بستن روکش حرف های کاغذ پلات را از زیر آن خارج نماییم . پس از سوار نمودن همه زیرسازی ها روی نما پلات را از آن جدا خواهیم و همه پیچ ها را محکم می نماییم در کارهایی که دارای نور می باشند . لازم است سیم اس ام دی ها را از زیر با به وجود آوردن یک سوراخ روی آن عبور خواهند داد و به پشت تابلو هدایت خواهیم کرد .

ویژگی تابلو چنلیوم

از ویژگی های لبه چنلیوم نوار اسفنجی گرد گیری می باشد که شرکت تولیده کننده چنلیوم آن را به درستی طراحی کرده است . 

و مانع از ورود هر نوع گرد و غبار و آب به درون حروف خواهد شد یکی دیگر از مزیت های این تابلو این می باشد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده است و در مقابل نور خورشید ، گرما و سرما مقاوم خواهد بود و شکل و رنگ آن تغییر نخواهد کرد و از نظر زیبایی جلوه خاصی به تابلو خواهد داد . 

لبه چنلیوم یک روکش محافظ نایلونی دارد که تا موقع ساخت و نصب حروف بروی بخش براق باقی می ماند و مانع از ایجاد خط و خش بر روی چنلیوم  خواهد شد . و در آخر به وسیله نصاب به آسانی جدا خواهد شد و این یکی از کارهایی است که باید در طریقه نصب حروف چنلیوم انجام دهیم .

 
سیم کشی حروف برجسته چنلیوم

پس از انجام دادن همه این مراحل طریقه نصب حروف چنلیوم برای همه حروف لازم است سیم ها را به هم متصل نماییم توجه کنید . که لامپ های اس ام دی در حالت معمولی 12 ولت می باشند و هرگز نباید آنها را به برق شهری وصل کنیم لذا لازم است . برای روشن کردن آنها از ترانس سوئیپینگ کمک بگیریم اس ام دی ها هم مانند همه لامپ ها مثبت و منفی خواهند داشت . ولی برعکس متصل نمودن برق ترانس آسیبی به آنها وارد نخواهد شد . در این بخش از طریق نصب حروف چنلیوم بایستی از ترانس خود انشعاباتی بگیریم به صورتی سیم های مثبت و منفی از پشت همه این حروف عبور کرده باشند . پس در این مرحله هر زیرسازی را لازم است به سیم های اصلی ترانس وصل کرده و در نتیجه با روشن نمودن ترانس بررسی خواهیم کرد که همه اس ام دی ها روشن باشند . پس بهتر خواهد بود که ترانس را در محلی قرار دهیم که تماسی با آن داشته باشد برای نمونه هنگام بارندگی . پس الان موقع بستن روکش می باشد .که امکان دارد حروف برجسته چنلیوم ساده و یا چنلیوم پانچی بوده باشد حروف را تک به تک بر روی زیرسازی خودش قرار خواهیم داد . و پیچ های کناری را خواهیم بست پس در نهایت تابلو چنلیوم ما نصب شده است و آماده نمایش می باشد .

با توجه به گفته های بالا برای مراحل تئوری و نصب تابو چنلیوم احتیاج به مهارت و تجربه دارد که در تابلوسازی سینار در بابل از این مزیت برخوردار است و شما می توانید برای ساخت تابلو چنلیوم خود از مجموعه حرفه ای تابلوسازی سینار واقع ذر استان مازندران شهر بابل با ساخت و کیفیت عالی و با قیمت مناسب ثبت سفارش کنید  . 

و در نهایت مجموعه سینار در شهرستان بابل یک شرکت برتر در حوزه تابلو سازی و تبلیغاتی است که با افتخار به ارائه خدمات بی نظیر در زمینه تولید و طراحی تابلوهای تبلیغاتی می پردازد . ماه با بیش از ده سال سابقه و تجربه در این صنعت ، به عنوان یک نماینده برجسته در مازندران و در این عرصه شناخته می شویم . 

آدرس ایمیل ما : mostafarezazadeh.sinar@gmail.com

شماره تماس ما : 09120625949

و آدرس مکان ما : بابل ، کمربندی شرقی گلستان 2 ، مجتمع تابلو سازی سینار